0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تشخیص اصالت فندک زیپو

۱.حکاکی های زیر فندک

یکی از راه های تشخیص اصالت فندک حکاکی های زیر فندک می باشد.

در زیر فندک های زیپو اصلی مشخصاتی چون سال و ماه تولید فندک به علاوه نام شهر برادفورد که محل تولد زیپو می باشد به صورت حکاکی شده در زیر فندک دیده می شود.

این حکاکی ها در زیر زیپو های تقلبی دیده نمی شود و یا به صورت  نا متوازن می باشد.

یکی از راه های اشتباهی که در سال های گذشته توسط وارد کنندگان عمده زیپوهای تقلبی و افراد سودجو رواج یافته و موجب گمراهی دوستداران زیپو شده تقسیم بندی کلاس زیپو بر اساس حرف انگلیسی حک شده در قسمت زیرین فندک می باشد که مثلا اگر آن حرف a باشد یعنی فندک از درجه کیفی بالایی برخودار است! و این موضوع در سایر حرف های انگلیسی صدق نمیکند و آن ها از درجه کیفی پایینی برخودار هستند.

توجه داشته باشید که این موضوع از پایه و اساس دروغی بیش نیست و به هیچ وجه مورد تایید کمپانی زیپو نمی باشد.

در واقع این جریان برای فروش زیپو های تقلبی توسط تعدادی از وارد کنندگان عمده زیپوهای تقلبی برای فروش و سودجویی از این راه به جریان افتاده است.

حالا شاید سوالی که برایتان پیش می آید این باید که پس حروف انگلیسی در زیر فندک به چه معناست؟!

باید بگوییم که در واقع این حروف نشان دهنده ماه تولید فندک می باشد که به این صورت است که از حرف اول تا حرف دوازدهم حروف الفبای انگلیسی ، حروف A تا L به ترتیب نشان دهنده دوازده ماه سال میلادی می باشد.

در سمت دیگر قسمت زیرین فنک عددی دو رقمی به چشم می خورد که سال تولید  فندک را نشان می دهد.

لازم به ذکر است که شیوه ی های کد گذاری سال و ماه تولید فندک زیپو اصل در دوره های مختلف متفاوت بوده است. و این شیوه جدیدترین آن می باشد.

۲.مغزی فندک

یکی دیگر از راه های تشخیص اصالت زیپو مغزی آن میباشد که در فندک های زیپوی اصل طلایی رنگ باید مغزی حتما  به رنگ طلایی باشد و در رنگ نقره ای دقیقا مانند بدنه به رنگ نقره ای باشد.

یکی از اشتباهات رایج در تشخیص اصالت ، تطابق سال و ماه تولیدی حک شده در زیر فندک با روی مغزی است.

به دلیل اینکه مغزی و بدنه در دو خط تولید مجزا از هم تولید می شوند این موضوع صدق نمی کند و ممکن است که این تاریخ ها دارای اختلاف باشند.

۳.بارکد و شناسه اصالت

در پشت جعبه ی زیپو لیبلی حاوی یک بارکد و یک شناسه ی ۵رقمی یا سه رقمی ترکیبی از حروف انگلیسی به چشم می خورد که در واقع مدل فندک می باشد.

ساده ترین راه تشخیص اصالت می تواند اسکن بارکد پشت جعبه باشد که حاوی تمام اطلاعات لازمه می باشد.

این بارکد میتواند بسته به کلاس و سفارشی بودن فندک متغیر باشد.

مثلا بارکد های زیپوهای تولیدی برای اروپا و خاور میانه و سایر مناطق دنیا متفاوت است که با اسکن آنها می توانید به اصالت کالا پی ببرید.

۴.صدای باز بسته شدن درب زیپو

باتوجه به اینکه صدای درب زیپو بسته به نوع طراحی و کلاس فندک متغیر است برخلاف بسیاری از باورها اصلا موضوع قابل استنادی برای تشخیص اصالت نمی باشد.

مشاوره و پشتیبانی