0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی سیگار الکترونیکی آیکاس iQos

معرفی سیگار الکترونیکی آیکاس iQos

 

در سال‌های اخیر، به دنبال درک بیشتر مضرات استفاده از سیگارهای سنتی و تدابیر کنترل دخانیات، شرکت‌های تولیدکننده دخانیات تصمیم گرفتند تمرکز خود را بر روی تولید دستگاه‌های سیگار الکترونیکی بگذارند و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

شاید ندانید که بخش قابل‌توجهی از جمعیت سیگاری‌ها صرفاً سیگار کشیدن را دوست ندارند؛ برای این افراد، محصولات تنباکوی گرم‌شده مانند آیکاس iQos می‌تواند جربه‌ای باشد که برایشان اهمیت دارد.

به همین دلیل، سعی داریم در ادامه این مطلب، توضیحات بیشتری در خصوص سیگار الکترونیکی آیکوس برای آن دسته از افرادی که اطلاعاتی از این نوع سیگار ندارند، ارائه کنیم. همچنین، در انتهای مطلب به این موضوع اشاره خواهیم کرد که آیا استفاده از این سیگار برقی، مضر است یا خیر؟

سیگار الکترونیکی آیکاسiQos

سیگار الکترونیکی آیکاس چیست؟

شرکت بین‌المللی فیلیپ موریس (Philip Morris International) مستقر در سوئیس، با هدف قرار دادن افراد سیگاری که به کشیدن سیگار اعتیاد دارند، اقدام به تولید نوعی سیگار برقی با نام تجاری آیکاس کرد که با باتری کار می‌کند.

این سیگار که با گرم شدن چوب‌های تنباکوی واقعی در طعم‌های مختلف، حسی مانند سیگار معمولی را ایجاد می‌کند، به دلیل آزاد شدن بخار نیکوتین از آن، طعم تنباکو را برای فرد سیگاری فراهم می‌کند؛ اما از آنجایی که هیچ احتراقی در سیگار iQos اتفاق نمی‌افتد، بنابراین هیچ خاکستر، دود یا بوی ماندگاری تولید نمی‌شود.

از طرف دیگر، طبق تحقیقات علمی فیلیپ موریس (PMI) این سیگار برقی، تنباکو را تا 350 درجه سانتی‌گراد گرم می‌کند که در مقایسه با دمای 600 درجه سانتی‌گراد در سیگار معمولی، میزان مواد شیمیایی مضر آن به طور قابل‌توجهی نسبت به دود سیگار معمولی کمتر است.

معمولاً برخی از افراد، این سیگار را با نوع الکترونیکی دیگر که ویپ (vape) نامیده می‌شود، یکسان می‌دانند اما این گونه نیست؛ چراکه سیگار ویپ نیز به عنوان یکی دیگر از انواع سیگار الکترونیکی، برخلاف دستگاه آیکاس به جای تنباکو از یک مایع طعم‌دار برای تبدیل شدن به بخار استفاده می‌کند.

دستگاه آیکاس چگونه کار می‌کند؟

نحوه کارکرد دستگاه آیکاس

آیکاس، دستگاه قابل‌حملی است که از انرژی باتری برای اعمال گرمای متمرکز به لوله سیگارمانندی حاوی تنباکو استفاده می‌کند که به گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیکول آغشته شده تا دود یا بخار قابل‌مشاهده ایجاد کند.

درواقع، iQos به لطف المنت گرم‌کننده‌ای که در داخل چوب تنباکو قرار می‌گیرد، تنباکو را از طریق القایی گرم می‌کند. این انرژی از طریق القای مغناطیسی از دستگاه به المنت گرمایشی منتقل می‌شود و باعث گرم شدن توتون موجود در چوب تنباکو می‌شود.

اساساً این سیگار برقی از سه جز مختلف تشکیل شده است؛ یک شارژر جیبی، خود دستگاه و سیگارهای مخصوص HeatSticks که در برخی از کشورها HEETS یا همان چوب تنباکو نیز نامیده می‌شود و شامل مینی‌سیگارهای یکبارمصرفی است که در بسته‌های 20تایی برای شبیه‌سازی تجربه سیگار کشیدن به افراد سیگاری عرضه می‌شود.

HeatStick ها در آیکوس مانند سیگار در دهان کاربر احساس می‌شوند و طعم آن‌ها بسیار نزدیک به سیگار است؛ به طوری که هیچ چیز حتی ویپ‌های با طعم تنباکو هم نمی‌توانند این حس را ایجاد کنند.

مزیت‌های iQos نسبت به سیگارهای معمولی

هنگام سیگار کشیدن با سیگار معمولی، تنباکو به صورت خشک در دمای بالا تقطیر می‌شود؛ در نتیجه با احتراق مخلوط تنباکو و کاغذ سیگار، بیش از شش هزار عنصر سمی از جمله مونوکسید کربن، اسید هیدروسیانیک، آمونیاک، رزین‌ها و مواد سرطان‌زا آزاد می‌شوند. در نهایت، با ورود سیستماتیک دود به مجاری تنفسی فرد سیگاری، بیماری‌های قلبی عروقی، انکولوژیک و بیماری‌های ریوی در او شدت پیدا می‌کند.

اما خرید دستگاه آیکاس نسبت به سیگارهای معمولی از مزایای زیر برخوردار است:

  • استفاده از دستگاه‌های گرمایش تنباکوی آیکاس، می‌تواند خطرات مربوط به بلعیدن عناصر مضر دود تنباکو را کاهش دهد.
  • در دود حاصله از دستگاه آیکاس، میزان مواد سرطان‌زا به حداقل می‌رسد. در نتیجه، خطر ابتلا به سرطان، ده برابر کاهش می‌یابد و خطر پاتولوژی‌های قلبی عروقی و سرطانی نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  • بخار حاصل از آیکاس، بوی تند و ناخوشایندی ندارد و دست‌ها، مو، لباس و محیط اتاق در مواجه شدن با دود، بوی ناخوشایندی نمی‌گیرند.
  • این سیگار الکترونیکی بر روی دندان‌ها و لثه‌ها، پلاک زرد ایجاد نمی‌کند.
  • آیکاس، تقریباً در هر مکانی قابل‌استفاده است، زیرا برای دیگران خطری ندارد و ایمن است.
  • بخار آیکوس در عملکرد آنالیزورهای بویایی و چشایی فرد سیگاری تداخلی ایجاد نمی‌کند. در نتیجه، فرد قادر خواهد بود از طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و بوها و حتی طعم کلاسیک تنباکو لذت ببرد.

آیا آیکاس برای سلامتی افراد مضر است؟

تأثیر خرید دستگاه آیکاس برای سلامتی افراد سیگاری

تولیدکنندگان آیکوس و بسیاری از کارشناسان پزشکی ادعا می‌کنند که این سیگارهای الکترونیکی به هیچ‌وجه تنباکو را نمی‌سوزانند؛ بلکه در فرآیند پوک زدن با آیکاس، ماده تنباکو تا حدود 350 درجه گرم می‌شود و در همان زمان، نیکوتین به طور فعال آزاد می‌شود که طعمی مشابه دود سیگار را ایجاد می‌کند.

از طرف دیگر، این سازندگان ادعا می‌کنند که ضررآیکاس در مقایسه با سیگارهای معمولی 10 تا 20 برابر کمتر است؛ چراکه چوب‌های تنباکو در این نوع سیگار، به صورت مخصوص تهیه شده‌اند. یعنی برای این که تنباکو تبخیر شود و دودی شبیه به سیگار معمولی ایجاد کند، آن را به پودر تبدیل می‌کنند و با پروپیلن گلیکول و گلیسیرین آغشته می‌کنند. در نتیجه، فرد سیگاری آئروسل‌ها و ذرات ریز پروپیلن گلیکول و گلیسیرین را استنشاق می‌کند که بی‌ضرر هستند؛ بنابراین، استفاده از این سیگار الکترونیکی می‌تواند به عنوان جایگزین ایمن برای سیگارهای معمولی مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال، خرید دستگاه آیکاس فقط برای مصرف‌کنندگان بزرگسالی مناسب است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند اعتیاد خود را ترک کنند. پزشکان هشدار می‌دهند که اگرچه این سیگار برقی برای سلامتی کمتر مضر است، اما کاملاً ایمن هم نیست. این دستگاه، اعتیاد به نیکوتین یا میل به سیگار کشیدن را کاهش نمی‌دهد. همچنین مقدار معینی از مواد مضر برای سلامتی بدن نیز از آن خارج می‌شود که کل بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بنابراین، اگر مصرف‌کننده سیگار، نگران تأثیر این سیگارهای الکترونیکی بر روی بدن خود است، بهتر است به طور کامل، سیگار را ترک کند.

جمع‌بندی

شرکت‌های دخانیات، سخت تلاش کردند تا با تولید محصولاتی مثل دستگاه آیکاس iQos، تجربه سیگار کشیدن را بدون ایجاد مضرات استنشاق تنباکوی احتراق‌شده، برای افراد سیگاری مهیا کنند.

آیکاس، از شناخته‌شده‌ترین سیگارهای الکترونیکی است که از سال 2014 در دسترس بوده و در ده‌ها کشور به فروش می‌رسد. این میزان محبوبیت آیکاس باعث شده تا این سیگار برقی به طور قابل‌توجهی در کاهش فروش سیگار معمولی نقش داشته باشد.

برای خرید دستگاه آیکاس می توانید به وبسایت zippochismoke.com مراجعه نمایید.

 

مشاوره و پشتیبانی