دانستنی های امزیپ

تاریخچه فندک زیپو zippo

تاریخچه فندک زیپو

زیپو ساخت کجاست؟ کمپانی فندک زیپو، یک برند بسیار معروف آمریکایی است، در این جا قصد داریم تاریخچه فندک زیپو را بررسی کنیم. شرکت زیپو توسط جرج بلیزدل فعالیت خود را شروع کرد.

دقت و حساسیتی که آقای بلیزدل در تولید فندک‌های شرکت خود داشت موجب شد که فندک‌های ضد‌باد زیپو در مدت خیلی کوتاه شهرت جهانی پیدا کند. از آنجایی که فندک زیپو در زمان استفاده، با صدایی شبیه صدای زیپ روشن می‌شد آقای بلیزدل اسم «zippo» را برای آن انتخاب کرد. قدیمی‌ترین فندک زیپو، با الهام از یک فندک ضدباد اتریشی ساخته شد.

تاریخچه فندک زیپو و سال ساختش

اولین فندک کمپانی زیپو و شروع تاریخچه فندک زیپو

جرقه ساخت اولین فندک برند زیپو و به عبارت کلی‌تر، تاسیس شرکت زیپو از باشگاه برادفورد کانتری شروع شد. در واقع تاریخچه فندک زیپو از این نقطه آغاز شد.

به جرأت می توان گفت ،برند زیپو بزرگترین برند تولید کننده فندک در جهان می باشد. زیپو متولد شده در ایالت پنسیلوانیای آمریکا است و از آن جایی که آقای بلیزدل ، بنیان گذار این کمپانی اهل برادفورد یکی از شهرهای ایالت پنسیلوانیا می باشد ، در قسمت زیرین تمام فندک های زیپو ی تولید شده عبارت (Bradford.pa) حک شده است.

فندک ساخت اتریش یکی از دوستان آقای جرج بلیزدل توجه او را جلب کرد، این فندک جالب که برای روشن شدن به دو دست نیاز داشت قابلیت خم شدن داشت، استفاده سخت و مشکل این فندک، آقای بلیزدل را به فکر فرو برد‌. در نهایت او توانست با الهام از طرح دودکشی فندک اتریشی، اولین فندک کمپانی خود را در سال 1933 بسازد.

اطمینان و اعتمادی که آقای بلیزدل به فندک‌های تولیدی کمپانی خود داشت باعث شد که گارانتی مادام‌العمری را برای محصولات برند زیپو در نظر بگیرد و از آن زمان به بعد، هیچ کدام از خریداران فندک زیپو، کمترین مبلغی را برای تعمیر فندک‌های خود پرداخت نکردند.
بعد از مدتی جنگ جهانی دوم شروع شد و این رخداد در طراحی فندک‌های برند زیپو تاثیر گذاشت و بدنه فولادی فندک با روکش مشکی به یاد سربازان خط مقدم ساخته شد.

پیشرفت فوق‌العاده برند زیپو zippo

بعد از جنگ جهانی و رشد اقتصادی امریکا، کمپانی زیپو با قدرت به کار خود ادامه می‌داد تا در نهایت آقای بلیزدل در سال 1947 تصمیم گرفت اولین خودروی زیپو را طراحی کند. کمپانی خودروسازی زیپو در نزدیکی آبشار نیاگارا فعالیت خود را آغاز کرد. در سال‌های بعد کمپانی زیپو محصولات مختلفی مانند متری جیبی فولادی، دسته کلید و چراغ قوه را نیز روانه بازار کرد.
کمپانی فندک زیپو بعد از مرگ آقای جرج بلیزدل به دو دختر او رسید، فندک زیپو با تبلیغات در 2000 سریال و فیلم و برنامه تبلیغاتی در بیشتر کشورهای جهانی به شهرت رسید و به عنوان یک وسیله اساسی در زندگی افراد جای خود را باز کرد.

جنس بدنه فندک زیپو اورجینال

در طول تاریخچه تولید فندک زیپو انواع مختلف فندک‌های زیپو آمریکایی، از جنس‌های مختلفی ساخته شده که متریال بیشتر فندک‌های این کمپانی، از جنس برنج است. همچنین از فلزات باارزشی مثل طلا و نقره نیز در ساخت فندک‌های شرکت زیپو استفاده شده است، فندک زیپو نقره هدیه مناسبی برای خانم ها است. انواع جنس‌های مختلف فندک زیپو در قیمت آن تاثیر گذاشته است.
فندک‌های از جنس برنج، بیشتری تنوع را در میان فندک‌ها دارند و فندک‌های از جنس طلا و نقره به تعداد محدود تولید می‌شود و بیشتر کاربرد کلکسیونی دارد.

ساختار زیبای فندک زیپو

یکی از خصوصیات مهم و غیرقابل انکار فندک زیپو ظاهر بسیار خاص آن است. فندک‌های زیپو با ظاهر ساده و مستطیلی خود، یک لایه جانبی دارند، قطعات فندک‌های زیپو امکان تعویض را دارند، فندک‌ زیپو با 22 بخش از 108 قطعه تشکیل شده است.

انواع طراحی فندک‌های زیپو قدیمی

در طول تاریخچه فندک زیپو طراحی های مختلفی صورت گرفته. طراحی‌های خاص و جالب فندک برند زیپو، در شهرت جهانی آن بسیار تأثیرگذار است. طراحی‌های مختلف این فندک‌های خاص، از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه با انواع طراحی فندک زیپو آشنا خواهید شد:

  • تکنیک چاپ رنگی
  • نصب پلاک برجسته روی بدنه فندک
  • حکاکی لیزر
  • مدل‌های ساده و بدون طراحی
  • حکاکی عمیق
  • 540 کالر

فندک‌های کلکسیونی برند زیپو

همانطور که اشاره شد فندک برند زیپو از نظر کیفیت و ظاهر زیبا از هر بی‌نظیر است. در این میان، بسیاری از افراد هستند که این محصول را برای مصرف روزمره خود خریداری نمی‌کنند و قصد آن‌ها از خرید انواع فندک‌های شرکت زیپو برای جمع‌آوری کلکسیون فندک است.

امروزه کلکسیون فندک زیپو در بازار از ارزش های چند ده میلیونی تا چند میلیاردی دارد!

روش‌های تشخیص فندک زیپو اصل

فندک‌های زیپو نیز محصولات مشابه و تقلبی در بازار دارد که در مطلبی جداگانه به صورت تصویری و کاملا ساده روش های تشخیص اصالت فندک زیپو را توضیح دادیم. اما به صورت خلاصه چند مورد از روش‌های شناخت فندک‌های اصل زیپو را در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • کدگزاری تاریخ
  • بررسی قیمت فندک اصل
  • سنگ فندک یا سنگ چخماق(سنگ فندک اصل به صورت خش‌دار است)
  • بررسی مغزی فندک
  • اسکن بارکد جعبه فندک

تاریخچه فندک زیپو و نام موسس آن

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تاریخچه فندک زیپو و تولیدات آن را بررسی کنیم و نکات مهم این محصولات و کلکسیون های خاص آن را بیان کنیم.

فروشگاه امزیپ یا زیپوچی سابق، یک فروشگاه آنلاین است که انواع کمیاب و فندک‌های اصل زیپو را به علاقمندان محصولات خاص و شیک عرضه می‌کند. شعار فندک زیپو را فراموش نکنید که می‌گوید “It works or we fix it free” است، این فندک کار می‌کند، یا ما آن را به‌طور رایگان تعمیر می‌کنیم. این جمله خیال خریداران را از لحاظ کیفیت این محصول راحت می‌کند.
همچنین، اگر سوال و ابهامی درباره خرید فندک زیپو ارزان و حتی کلکسیونی دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *